Klantenservice

Hallo, hoe kunnen wij u helpen?

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. U bent ook van harte welkom om onze Antwoord Bot in de rechter hoek te proberen om antwoorden op uw vragen te vinden.

Als u niet het antwoord vindt waar u naar op zoek was, voel u vrij om ons een bericht achter te laten. Wij reageren zo snel mogelijk op uw vraag en niet later dan binnen 24 uur op reguliere werkdagen.

Bezorging en retourneren

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bezorging is gratis bij bestelling van 3 of meer brillen. De verzendkosten voor 1 of 2 brillen zijn €5.

  • Hoe lang is de levertijd?

    Als je op werkdagen voor 14.00 uur bestelt, wordt je bestelling dezelfde dag verzonden. Bestel je na 14.00 uur of in het weekend, dan wordt jouw bestelling de volgende werkdag verzonden. De bezorgtijd varieert van land tot land, maar is normaal gesproken 2-6 werkdagen vanaf de dag waarop de bestelling is geplaatst. 

  • Gratis retourneren?

    Als de bril je niet past, kun je de artikelen zonder extra kosten retourneren. Je moet dit wel binnen 100 dagen doen. Vul ons retourformulier in en volg het op. Zorg ervoor dat je het oude retouretiket op het pakket bedekt of verwijdert. Let op: retourneren is alleen gratis als je ons retouretiket gebruikt.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Verpak de glazen voorzichtig terug in hun verpakking. De bril moet in de originele verpakking en zonder gebruikssporen worden geretourneerd. Vul ons retourformulier in om je retourlabel te ontvangen. Plak vervolgens ons retouretiket op het pakket en lever het in bij je dichtstbijzijnde Bpost-partner. Vergeet niet dat retourneren alleen gratis is als je het retouretiket op onze website gebruikt. Je ontvangt automatisch een e-mail als we het artikel in ons magazijn hebben geregistreerd. We betalen je dan binnen 14 werkdagen terug met dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen.

  • Hoe kan ik mijn bestelling omruilen?

    Als je een of meer items wilt ruilen, is het proces verdeeld in twee stappen:


    1. Eerst moet je het artikel op de gebruikelijke manier retourneren - zie hier onze retourprocedure. Als we de retourzending ontvangen, krijg je het geld terug via dezelfde betaalmethode als toen je het artikel kocht.


    2. Zoek het product dat je wilt ruilen op onze website en bestel op de gebruikelijke manier. Als je minder dan 3 brillen ruilt, komen er verzendkosten bij. Als de bril deel uitmaakt van onze aanbieding van 3 brillen voor een bepaalde prijs, neem dan contact op met onze klantenservice voordat je ruilt. We geven je een kortingscode zodat je per bril dezelfde prijs krijgt als in de aanbieding van 3 brillen.

  • Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

    Als u een product aan ons retourneert, betalen wij u alle betalingen die u aan Luxreaders heeft gedaan terug, evenals de verzendkosten voor de levering. Je ontvangt automatisch een e-mail wanneer we je retourzending registreren in ons magazijn. We storten dan het aankoopbedrag terug via de gebruikte betaalmethode. Het kan tot 14 werkdagen duren voordat we de geretourneerde artikelen ontvangen en de terugbetaling doen.
    Ons gratis retourbeleid is echter niet van toepassing in de volgende gevallen:


    1. Als je meerdere artikelen in één bestelling hebt gekocht en slechts spijt hebt van een deel van je aankoop, dan betalen we je de verzendkosten niet terug.

    2. Als je een verzendmethode hebt gekozen die duurder is dan de goedkoopste verzendmethode die wij aanbieden, dan krijg je de extra kosten niet vergoed. Wij betalen je het bedrag direct terug en in ieder geval binnen 14 werkdagen na ontvangst van je retourzending.

Mijn bestelling

  • Is mijn bestelling verzonden?

    Heb je je bestelling voor 14:00 pm geplaatst? Dan wordt je pakketje vandaag verzonden. Heb je je bestelling na 14:00 pm besteld, dan wordt je pakketje de volgende werkdag meteen verzonden.

    In het weekend je bestelling geplaatst? Dan wordt je pakketje de volgende werkdag verzonden. Zodra je bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden, ontvang je een e-mailbevestiging.

    Deze e-mail bevat een track & trace nummer. Dit volgnummer wordt door het postbedrijf iets later geactiveerd.

  • Kan ik mijn bestelling traceren?

    Ja dat kan. Zodra jouw bestelling werd verzonden vanuit ons magazijn ontvangt je een e-mail. In deze e-mail vind je een track en trace nummer.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Helaas niet. Voor een snelle levering beginnen we met de verwerking van je bestelling zodra deze is ontvangen. Als je het artikel of de artikelen niet meer wilt hebben, kun je gebruikmaken van onze gratis retourzending zodra het pakket is ontvangen. Lees hier meer over onze gratis retourzendingen.

  • Kan ik mijn bestelling aanpassen?

    Helaas niet. Omdat we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je je bestelling zo snel en nauwkeurig mogelijk ontvangt, kunnen we je bestelling niet annuleren of wijzigen als deze eenmaal is geplaatst.

  • Ik heb het verkeerde adres ingevoerd, wat moet ik doen?

    Als je je adres verkeerd hebt ingevoerd, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

    Indien mogelijk kunnen we je adres meteen wijzigen.

    Indien dit niet mogelijk is, kunnen we samen een oplossing hiervoor vinden!

  • Ik heb de verkeerde bestelling ontvangen?

    Als je het verkeerde product hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice en vertel welk product je oorspronkelijk hebt besteld met het bestelnummer, zodat we je een kortingscode kunnen geven als je 3 paar hebt gekocht en één verkeerd paar wilt ruilen.

    Vervolgens moet je het pakket terugsturen in de originele verpakking, gebruik hiervoor het retourformulier op onze website.

    Je moet het pakket terugsturen naar hetzelfde postbedrijf dat het in eerste instantie bij je afleverde.

Betaling

  • Welke betaalwijzen worden geaccepteerd?

    Bij Luxreaders.nl kun je op de volgende manieren betalen:
    - IDEAL
    - Creditcard (Visa, Mastercard, Visa Elektron, maestro).

  • Wanneer worden de kosten van mijn bestelling in rekening gebracht?

    Wanneer je bestelling is geplaatst, is je creditkaart geautoriseerd en ontvangt je een e-mail ter bevestiging dat je bestelling succesvol is geplaatst. Je betaling zal worden uitgevoerd wanneer we je bestelling hebben ingepakt en deze vanuit ons magazijn hebben verzonden. 

    Mocht je creditkaart niet geautoriseerd zijn, dan kan de betaling dus niet uitgevoerd  worden. In dat geval ontvang je onmiddellijk een melding dat de betaling niet gelukt is. Houd er rekening mee dat sommige creditcards het geld kunnen reserveren. Dit betekent dat je gedurende korte tijd zelf vanzelfsprekend geen toegang tot dat bedrag kunt krijgen. 

Maatvoering, monturen en sterktes

  • Welke maten zijn beschikbaar?

    Al onze brillen zijn beschikbaar in verschillende monturen en maten. De meeste van onze brillen hebben een universele maat, indien je een label met "breed" of "smal" zien, duidt dit op een andere pasvorm in verhouding tot de stijl van het model. Een enkel model is niet altijd in meerdere maten verkrijgbaar, aangezien dit geen "maten" zijn, maar indicaties met betrekking tot de stijl en pasvorm van de bril.

    Je kunt het juiste maten altijd terugvinden onder productomschrijving.

  • Zijn alle brillen unisex?

    Onze brillen zijn geheel unisex en zijn speciaal ontworpen voor zowel heren als dames. Maak je maar geen zorgen, onze designers in Kopenhagen hebben de afmetingen nauwkeurig samengesteld om de speciale gezichtskenmerken van zowel heren als dames te complimenteren. Op onze website zie je dat we onderscheid maken tussen producten voor heren en dames.

  • Welke combinaties sterkte, en monturen bieden jullie?

    We bieden veel verschillende combinaties van brillen met verschillende lenssterktes en verschillende maten, namelijk smal, medium en breed. We bieden sterktes variërend van +1 tot en met +3.5.

    We bieden alleen leesbrillen met enkelvoudige glazen, die slechts één type zicht in beide lenzen corrigeert.

    Heb je specifieke wensen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer zijn artikelen weer op voorraad?

    We kunnen niet precies inschatten wanneer we onze bestsellers weer op voorraad hebt, maar we streven ernaar om onze voorraad zo snel mogelijk bij te vullen. Je kunt ons ook altijd een mail sturen met de juiste naam van het gewenste product om een indicatie te krijgen wanneer ze weer beschikbaar zal zijn.

    Totdat de gewenste bril weer op voorraad is, kun je jezelf op de hoogte houden via onze collecties pagina.

  • Is het mogelijk om de brillen te verstellen?

    Je kunt de breedte van je bril aanpassen door de oorstukken naar binnen of buiten te buigen. Door de oorstukken van de bril naar buiten te buigen ben je verlost van onnodige druk aan de zijkant van je hoofd of slapen, terwijl het naar binnen buigen van de oorstukken ervoor zorgt dat de bril strakker tegen de zijkant van je hoofd klemt.

Neem contact op

  • Email

    Niet het antwoord gevonden dat u zoekt? Stuur een e-mail naar ons op het onderstaande e-mailadres:

    hello@luxreaders.be

    Voeg uw ordernummer toe wanneer u contact opneemt met onze klantenservice.

    Wij reageren op uw vraag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 24 uur op normale werkdagen.

Onze belofte

100% Gegarandeerd Geluk

De Happiness Guarantee garandeert dat we er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw Luxreaders. Als u bril niet past, helpen we u met gratis retourneren of ruilen. Als uw bril stuk gaat of u verliest een schroef, dan vervangen we hem. Wat er ook voor nodig is. Zonder vragen te stellen. Neem gewoon contact op met ons. We zijn er voor u.